Witamy
Komunikaty 20.09.2007Monitorowanie Jakości Edukacji w roku szkolnym 2007/2008 będzie przebiegało w dwóch etapach :
- w pierwszym etapie wezmą udział wszyscy uczniowie określonego rocznika w szkole i wyniki wszystkich uczniów będą przedmiotem analiz,
- w drugim etapie wezmą udział tylko najlepsi uczniowie ze szkół i ten etap będzie miał charakter konkursowy - skierowany do najzdolniejszych uczniów.
Finałem Monitorowania Jakości Edukacji będą z jednej strony szczegółowe dane, które każda ze szkół będzie mogła pobrać z systemu oraz dane zbiorcze dla organu prowadzącego, a z drugiej strony uroczyste nagrodzenie laureatów drugiego etapu - etapu konkursowego.
W roku szkolnym 2007/2008 monitorowanie obejmie:
- poziom nauczania języka polskiego w klasie III szkoły podstawowej;
- poziom nauczania matematyki w klasie III szkoły podstawowej;
- poziom nauczania języka polskiego w klasie V szkoły podstawowej;
- poziom nauczania matematyki w klasie V szkoły podstawowej;
- poziom nauczania języka polskiego w klasie II gimnazjum;
- poziom nauczania matematyki w klasie II gimnazjum;
- poziom nauczania języka angielskiego w klasach I-III gimnazjum.
Monitorowanie Jakości Edukacji będzie realizowane przy pomocy nowoczesnych technologii informacyjnych – wszelkie informacje dla szkół dotyczące ich uczniów oraz ich wyników prezentowanych na tle wyników wszystkich innych szkół biorących udział w monitorowaniu szkół będą dostępne przy pomocy sieci Internet w postaci nowoczesnych, czytelnych form graficznych, z jednoczesnym zachowaniem poufności oraz ochrony danych osobowych. System informatyczny, który powstał na potrzeby Monitorowanie Jakości Edukacji to system Qualitas. System został rozbudowany o elementy postulowane po doświadczeniach przy realizacji zeszłorocznych Konkursów Miejskich.
System Qualitas jest internetowym systemem wspomagającym monitorowanie jakości edukacji. System opracowany został jako aplikacja internetowa.
Aplikacja ta, po rozbudowie, przewiduje 3 typy użytkowników:
- pracownicy szkół,
- organy prowadzące szkoły,
- organizatorzy pomiaru.
Pojedynczy cykl pomiaru przebiega następująco:
- wprowadzenie danych szkół biorących udział w pomiarze
- wprowadzenie danych uczniów biorących udział w pomiarze
- pobranie testów umożliwiających przeprowadzenie pomiaru na poziomie szkolnym
- przeprowadzenie pomiaru przy użyciu pobranych testów
- wprowadzenie wyników pomiaru
- kwalifikacja uczniów do pomiaru na poziomie międzyszkolnym
- przeprowadzenie pomiaru międzyszkolnego
- wprowadzenie wyników pomiaru międzyszkolnego
- udostępnienie analiz wyników pomiarów
Najważniejsze cechy systemu to:
- zindywidualizowany, bezpieczny dostęp dla poszczególnych szkół,
- udostępnienie testów do przeprowadzania pomiarów w postaci elektronicznej – niskie koszty dystrybucji,
- możliwość archiwizacji zebranych danych,
- możliwość analizy porównawczej z poprzednimi pomiarami na podstawie zarchiwizowanych danych,
- udostępnienie dla szkół analizy uzyskanych wyników na tle innych placówek biorących udział w pomiarze,
- dostępność zbiorczych analiz wyników pomiaru dla organizatora pomiaru.
Opis analiz dostępnych w systemie Qualitas:
- Analiza prezentująca rozkład średnich wyników uzyskanych przez szkoły w wybranym przedmiocie z możliwością oznaczenia wybranej szkoły w rozkładzie,
- Analiza prezentująca rozkład wyników w zadanym przedmiocie uzyskanych przez uczniów wybranej szkoły na tle rozkładu wyników wszystkich szkół,
- Analiza prezentująca średnie wyniki uzyskane przez uczniów wybranej szkoły w podziale na oddziały.
Dodaj Komentarz
Musisz być zalogowany, aby móc dodać komentarz.
Ostatnie Komentarze